loading...

مجله پیام سرا

جک صندلی یکی از مهم‌ ترین قسمت ها در صندلی اداری است که وظیفه تنظیم قد صندلی را بر عهده دارد

بازدید : 59
29 شهريور 1400 زمان : 1:53

از آن جایی‌ که صندلی‌ های اداری در طول روز بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند؛ ممکن است دچار ایراداتی شوند و از کار بی افتد. خراب شدن صندلی اداری در اغلب اوقات بسیار آزار دهنده است و می تواند به بدن فرد استفاده‌ کننده نیز آسیب برساند.

یکی از رایج‌ ترین دلایل خراب شدن صندلی‌ های اداری، خراب شدن جک آن است که بیشتر مواقع به‌ علت پایین رفتن آن اتفاق می‌ افتد. با پایین رفتن جک صندلی، ممکن است تعادل صندلی از بین برود و مشکلات دیگری نیز به وجود بیاید.

خرابی جک صندلی اداری

از این‌ رو عیب‌ یابی به موقع و تعمیر جک صندلی، امری ضروری و مهم است که نباید نا دیده گرفته شود. خراب شدن جک صندلی می‌ تواند علائم مختلفی داشته باشد؛ مثلاً اگر بعد از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی، به‌ صورت ناخودآگاه اندازه طول صندلی دچار تغییر شد و فرد به سمت پایین آمد، این یعنی جک صندلی شما خراب شده‌ است و باید سریعا اقدام به تعمیر آن کنید.

توجه داشته باشید؛ اگر جک صندلی‌ تان خراب باشد، صندلی دائم به‌ طرف چپ و راست متمایل خواهد شد و هیچ‌ گونه تعادلی ندارد. در این حالت نیز امکان افتادن فرد استفاده‌ کننده از روی صندلی، بسیار بالا است. بنابر این توصیه می‌ کنیم تا حد امکان از صندلی‌ هایی که جک شان آسیب‌ دیده است، استفاده نکنید.

جک صندلی اداری

مهم ترین نشانه های خرابی جک صندلی اداری

  • خالی کردن گاز

از جمله نشانه‌ های خرابی جک صندلی اداری، می توان به خالی شدن گاز نیتروژن داخل آن اشاره کرد. در این وضعیت، بعد از مدت کوتاهی که بر روی صندلی تان نشسته اید؛ صندلی به صورت خود به خود پایین می رود. در چنین شرایطی نیز؛ نیازی به تعمیر جک صندلی نیست و باید حتما آن را تعویض نمایید.

  • گشادی قسمت پایینی پوسته جک

با گشاد شدن قسمت پایینی پوسته جک، صندلی تان دائما لق می زند و تعادل کافی ندارد. دقت داشته باشید؛ بی توجهی به این موضوع و نادیده گرفتن این مشکل، می تواند به مکانیزم صندلی تان آسیب جدی وارد کند و دیگر صندلی قابل استفاده نباشد.

  • خرد شدن واشر داخلی یا بلبرینگ

با رخ دادن این مشکل نیز؛ صندلی اداری تان لق می زند و در یک جا ثابت نمی ماند. اما شما می توانید به راحتی پوسته جک یا اجزای داخلی آن را تعمیر کنید و از صندلی تان مانند روز اول، بهره ببرید.

 تعمیر جک صندلی اداری

مراحل تعمیر کردن جک صندلی اداری

دقت داشته باشید در اکثر مواقع اگر شما سریعاً متوجه خرابی جک صندلی اداری تان شوید؛ می‌ توانید به‌ راحتی آن را با کمترین هزینه ممکن تعمیر نمایید. در غیر این‌ صورت احتمالاً جک صندلی‌ تان نیاز به تعویض خواهد داشت و باید هزینه‌ های نسبتا بالاتری را بپردازید.

برای تعمیر و یا تعویض جک صندلی تان بهتر است از تعمیرکاران صندلی کمک بگیرید که از حرفه و مهارت کافی برخوردار باشند. البته بهتر است بدانید که تعمیر جک صندلی و یا تعویض آن، خیلی سخت نیست و هر کسی می‌ تواند به‌ راحتی این کار را انجام دهد.

از این ما قصد داریم در ادامه مطلب؛ نحوه تعمیر کردن جک صندلی را برای شما بگویم تا خیلی راحت بتوانید خودتان این کار را انجام دهید. برای تعمیر و یا تعویض جک صندلی اداری، تنها به یک جک سالم و جدید، چکش پلاستیکی، پیچ‌ گوشتی و اسپری روان‌ کننده نیاز دارید.

در اولین مرحله باید صندلی‌ تان را بر روی سطحی صاف به‌ صورت برعکس یا به بغل قرار دهید. سپس پایه‌ های صندلی را با کمک پیچ‌ گوشتی مخصوص باز کنید و با استفاده از چکش پلاستیکی، چند ضربه به جک بزنید تا به راحتی جدا شوند. البته باید مواظب باشید به پایه‌ ها آسیب نرسانید و به سادگی جک آسیب‌ دیده درون آن را خارج نمایید.

بعد از این کار، باید مقداری اسپری روان‌ کننده بر روی جک جدید و سالم بپاشید و سپس آن را جایگزین جک آسیب‌ دیده کنید. پس از انجام این کار باید اطمینان حاصل کنید که قطعات به همان صورت اولیه نصب شده‌ اند تا صندلی بعداً دچار مشکلات بیشتری نشود. در آخر نیز پیچ‌ هایی که باز کردید را مانند اول محکم کنید و صندلی‌ تان را تست کنید.

قیمت انواع جک اداری

وظیفه جک صندلی

جک صندلی یکی از مهم‌ ترین قسمت ها در صندلی اداری است که وظیفه تنظیم قد صندلی را بر عهده دارد. در واقع قیمت انواع جک اداری، متفاوت است اما شما باید با توجه به میزان استفاده تان از صندلی‌ های اداری؛ یک جک مقاوم و باکیفیت را انتخاب کنید که تا مدت‌ های طولانی بتواند برای تان کار کند.

با استفاده از این صندلی‌ ها دیگر نیازی نیست که برای هر میزتان، یک صندلی متفاوت را خریداری کنید. زیرا می‌ توانید به راحتی با کمک جک آن را به هر اندازه‌ ای که خواستید، تغییر دهید.

جک صندلی اداری معمولا به‌ صورت فلزی یا آهنی است و در داخل آن، گاز نیتروژن جریان دارد. این وسیله مهم، به کمک 2 پیستون و 1 میله کار خود را انجام می‌ دهد. در واقع با جلو و عقب رفتن پیستون توسط گاز نیتروژن داخل جک، صندلی پایین و بالا می‌ رود.

در کل بهتر است بدانید؛ جک صندلی اداری به کمک وزن فردی که بر روی صندلی نشسته‌ است و اهرم متصل به جک، کار خود را انجام می‌ دهد و به این صورت می‌ توانید اندازه آن را به صورت دلخواه، تنظیم کنید.

بهتر است بدانید؛ جک های استاندارد به طور معمول می توانند تا وزن 120 کیلوگرم را تحمل کنند اما و اگر وزنی بالاتر از این مقدار بر روی آن ها قرار بگیرد، ممکن است در دراز مدت موجب فرسایش و از بین رفتن واشر پلاستیکی جک شود.

همچنین با قرار گرفتن وزن بسیار بالا بر روی جک و استفاده نادرست از صندلی؛ ممکن است گاز موجود در جک تخلیه شود و صندلی پایین بی آید. از این رو در هنگام مشاهده کردن این علائم، بهتر است سریعا اقدام به تعمیر جک صندلی کنید تا مشکلات بیشتری برای آن به وجود نیاید و سلامت تان نیز؛ به خطر نیافتد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 153
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 132
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1436
  • بازدید ماه : 4410
  • بازدید سال : 12962
  • بازدید کلی : 51621
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی